Thursday 24 November 2011

Otokajo

Pernah tak hadapi situasi bila kita dengar sesetengah lagu..Kita akan kembali ke dimensi atau dunia dimana lagu tu selalu berkumandang dulu..Yea ar..Aku tak pernah pun terfikir untuk melupakan terus semua yang berada dibelakang aku..Kata orang jadikan kehidupan dulu sebagai pengajaran untuk masa hadapan..

Jadi aku tak pernah pun berniat untuk melupakan semua yang telah berlalu..
Aku selitkan semuanya disesuatu tempat yang aku sendiri tidak tahu dimana..
Apa yang aku tahu..Aku selitkan semua kisah lalu rapi di ingatan aku..
Kadang aku ingat dan kadang aku tak akan ingat pun kisah lalu..
Tapi apabila aku dengar kembali atau terdengar kembali lagu-lagu pada waktu itu..Semua kisah itu datang kembali membanjiri aku seketika..
Dengan itu kita tahu yang semua kisah lalu masih lagi tersimpan rapi dalam ingatan kita..

Haaa..selain dari lagu..Apa yang kita suka makan waktu tu pun akan membuatkan kita ingat balik kisah-kisah dulu..Dulu waktu aku form 1..Aku dengan kengkawan aku suka makan gula-gula cloud 9 perisa butter dan ice lemon tea..Setiap kali pergi kelas tah sah kalau tak ada gula-gula tuh bawah laci meja..Huhuhu..Bila aku makan gula-gula tuh..Aku teringat kisah persahabatan diantara lalat, tikus, lipas, belalang, cicak dan paling bising si itik..Aku rindu waktu tuh..Aku dengan si lipas dulu suka tengok luar tingkap..Suka tengok orang yang lalu lalang ditepi pagar sekolah..Paling best kalau hari Jumaat..Kami usha sorang mamat comel yang akan selalu lalu situ pergi dan balik dari Masjid tepi sekolah kami..Kira waktu tu dia ala-ala lelaki soleh ar.. =3 Hahaha..Selain tuh..Setiap owner kereta yang lalu kami bagi dengan nama yang pelik..Siap tahu jam berapa kereta tu akan lalu..Al-maklum lah owner dia hensem..Tengok dari tingkap jadi la..Hahaha..Nakal rupanya aku waktu kecik-kecik dulu..Perangai tak senonoh..=.="

Berbalik kepada lagu..Sekarang aku dengar lagu Otokajo (What should I Do?)..Teringat Jang Guen Suk yang comel..Hurk Huh..=p

No comments: