Saturday 29 September 2012

Cara Elak "Sexual Harasment" Ditempat Kerja

Cara nak elak sexual harassment di tempat kerja adalah dengan terus blah dari tempat kerja..Heh! Ada banyak cara lain lagi sebenarnya..Tapi oleh sebab aku tak dapat menahan rasa sakit hati dan aku sudah pun hilang rasa hormat pada sesiapa ja yang dok bekerja di tempat kerja aku nih..Aku mengambil keputusan untuk berhenti kerja..Geli weyh..

Tips dari aku..Jangan baik sangat dengan senior-senior lelaki ditempat kerja..Dari awal kena la berperibadi tegas sikit..Ni jangan bila dah kena, baru nak buat muka ketat dan suara marah-marah sikit bila bercakap dengan mereka..Huh! Tapi mungkin tak semua ditempat kerja tu nanti lelaki sial yang gatal..Kena la berjaga-jaga..

Tips kedua, bila dia mula tepok-tepok peha ko..Ko trus kasi penampar..Heh! Jangan tergamam..Tapi mungkin orang yang kali pertama terkena pasti tergamam..Aku lar tuh..Haih..nyesal tak kasi penampar..

Tips ketiga, kalau dia mula lar nak ajak ko p dating berdua, ko trus jawab kuat-kuat biar sampai staff lain dengar "apakata kita ajak bini ko dan anak-anak ko trus"..Biar dia malu skit..

Tips keempat, kalau dia nak bersalaman dengan ko, ko trus berlagak persis ustazah..Tapi memang patut pun jawab dengan orang bodoh macam tu..Cara aku jawab " Maaf, aku tak bersalam dengan bukan muhrim..Aku kasi penyepak jer".. Ok..itu aku tambah sendiri..

Dahtu bila dia mula pegang dan raba belakang badan ko, ko trus kasi flying kick kat dia..Ok..Itu aku tak buat..Sebab aku jadi kaku..Sungguh pelik..Kenapa aku jadi budak tergamam je bila terkena situasi itu..Mungkin ini kali pertama..Jadi aku langsung tak bersedia..So lain kali kena..Dah ada pengalaman..

Ok bye tempat kerja lama, dan say hello to menganggur..Mula la nak cari keja baru lepas ni..

Takpe, yang penting aku tak tertekan dan sakit hati bekerja kat sini..Boooooooooooooo!

1 comment:

mama aini said...

Thanks atas perkongsian diatas..