Friday 4 May 2012

Tumit Kaki Pecah!!

Skang aku tengah alami satu keadaan yang amat aku kurang senang..Haissshh..Tak pernah ada masalah macam ni sebelum ni tiba-tiba masalah ni nak berkenalan dengan aku..Aku tak suka kalau tumit kaki ni merekah..Yelar..Tak cantik ar kaki kita sebagai seorang perempuan lau tumit tu dah mula merekah..

Faktor-faktor yang menyebabkan tumit kaki kita merekah sebab terdedah dengan keadaan yang lembab, seperti dibilik mandi, dan mungkin sebab terlalu lama berdiri..Yelar, skang banyak kerja rumah nak disettlekan setiap hari..Selain tuh, bila slalu sangat pakai kasut tinggi pun boleh wat kaki kita ni tak sihat..

Tapi keadaan tumit aku tak lar teruk sangat..Sekadar ada 1 garis rekahan je..Tapi keadaan tu pun dah merisaukan aku sebab aku takut lak nanti jadi semakin truk..Jadi aku pun dok google kot-kot ada petua untuk tumit kaki nih..Ada yang cakap kena guna getah betik muda, belimbing buluh, dan macam-macam lagi..

Aku ni dah lar agak malas nak mencari benda-benda tu semua..Jadi aku just guna cara aku sendiri..So aku guna Vaseline je..Senang jer..Sebelum tidur atau bila-bila masa jer..Apply la Vaseline petroleum gel ni kat kaki..

Terbukti tau produk ni elok untuk kaki kita..Sebab waktu aku dok asrama masa diploma dulu aku rajin la sikit apply benda ni kat kaki..So masalah tumit tu takder..Tapi skang jadi malas..Babtu la tumit merekah balik..Ceh..Aku macam nak promote lak product nih..Tapi kegunaan vaseline nih banyak tau..Leh la cek kat sini...

 Ni ha gambar vaseline tuh..~.^ nak promote gak..Ahahaha..

No comments: