Tuesday 19 June 2012

Datang Bulan :Tips Buat Lelaki

Perempuan memang dengan sinonim dengan penyakit datang bulan nya..Jadi sesiapa yang ada mak, ada bini atau awek, ada akak dan adik perempuan kena lar memahami situasi kami sebagai perempuan diwaktu datang bulan..

Jadi ada dua perkara yang penting dan perlu diketahui tentang perempuan yang datang bulan nih..So, bila dah tau, baru la tau macam mana nak jaga kaum-kaum yang mempunyai keistimewaan yang unik nih..

Salah satu sindrom datang bulan nih adalah emosi tak Stabil...Jadi cepat marah, sensitif, cepat nak menangis, dan sebagai nya..Saat-saat ni perempuan pun tau dia dah nak masuk bulan bila tetiba ja perangai dia jadi macam nih..Waktu nih, jangan la nak wat hal atau buat perkara yang boleh membuatkan emosi diorang tak stabil..Benda kecik pun akan jadi besar..Serius..Sangat betol..Jadi jaga lah hubungan elok-elok dan mengalah je lar apabila tahu itu bulan dia..Sebut pasal mengalah, mengalah bukan bererti anda akan kalah..=) Bila anda mengalah benda itu akan sekaligus dapat meredakan perempuan comel itu dan dia akan sedar akan kesilapan dia sendiri dan kemudian, pasti dia akan meminta maaf balik..Sweet kan?

Lelaki/Suami yang bijak akan tanda tarikh-tarikh orang yang dia sayang datang bulan..So, nanti tau la waktu bila dia perlu berhati-hati dengan emosi yang tak stabil yang bakal melanda..=)

Kemudian Sengugut!..Senggugut nih memang best friend dengan perempuan yang datang bulan..Sapa yang tak kena senggugut nih memang untung lah..Tak payah da nak takut dengan sakit yang bakal datang setiap bulan..Aku memang setiap bulan takut dengan sengugut yang bakal datang tiap bulan..Sakit gila..Sampai boleh jadi ulat gonggok dok berpusing-pusing atas katil untuk mendapatkan posisi yang sangat selesa..Jadi jadilah orang yang dapat membantu mereka waktu-waktu genting nih..


Ubat terbaik waktu sengugut adalah air halia suam dan minyak panas untuk diletakkan diatas bahagian perut..Lau rajin, bantu la masak air panas dan letak dalam botol untuk tuam atas perut..Sangat selesa.. 


p/s: Lelaki yang membeli tuala wanita dianggap cool atau comel oleh wanita atau perempuan yang lain dan semestinya mereka itu akan bercakap 'wahhh, untungnya suami tolong blikan..comelnya..'

p/s/s: Lelaki yang comel bila dia akan ingatkan perempuan tu dengan 'Eh, dalam minggu ni mungkin awak nak datang bulan..Sediakan payung sebelum hujan ek'..  (^.^)> Comelnyeeeeeee..Sayang pun semakin bertambah-tambah..


1 comment:

mama aini said...

assalam..ehem mama suka entry ni.. :) ingat tau org2 lelaki..